آرایش و زیبایی شیک

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

شرط اینکه یک خانم با ظاهری زیبا و جذاب باشد این است که رنگ موی انتخابی با پوست و شخصیت او مناسب باشد.رنگ کردن مو به معنای تغییر رنگ طبیعی مو به یک رنگ دیگر و یا به پایه های مختلف از همان رنگ طبیعی مو می باشد.

رنگ‏های مناسب برای پوست‏های تیره عبارتند از: شاه ‏بلوطی، آکاژ، شرابی، فندقی، مسی، آجری.

رنگهای مناسب برای پوست‏های روشن و سفید و سرخ عبارتند از: بلوند خاکستری یا زیتونی، صدفی، قهوه‏ای مات، بلوند دودی.

رنگ‏های گرم سریعتر دیده می‏شوند و در بیننده تأثیر می‏گذراند مانند زرد، قرمز، نارنجی که رنگ‏های شفاف و براق می‏باشند. رنگ‏های سرد به علت کدر و مات ‏بودن دیرتر به چشم می‏آیند. از رنگ مویی که به شما می آید و شما را جذاب تر می کند استفاده کنید حتی می توانید با آرایشگر خود در این زمینه مشورت کنید. هرگز از رنگ موهایی که مناسب پوست و شخصیت شما نیست ولی مد است استفاده نکنید.مطمئن باشید در نظر بیننده اول زیبا شدن شما به چشم می آید.

رنگ مو

امروزه رنگ مو با تنوع فراوان محصولات آرایشی و کارخانه های متفاوت با سلیقه های متفاوت تولید می شود ولی تقریبا همه ی آنها اصولی را برای شناسایی رنگ مو رعایت می کنند. پایه ی رنگ را عمق رنگ نیز می گویند و تن سایه ایست که روی مو می افتد . به تن رفله و سایه هم می گویند.

مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره ی خاکستری است.

رنگ موها را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود: رنگ موهای مستقیم و رنگ موهای اکسیدان.

رنگ موهای مستقیم: این رنگ موهای رنگ موهایی هستند که نیاز به اکسیدان ندارند و مستقیماً بر مو می نشینند. این رنگ موها موقتی بوده و پس از شامپو کردن و پس از یک یا چند بار شامپو کردن از مو خارج می شوند.

رنگ موهای اکسیدانی: این رنگ موها برای انجام عمل رنگ کردن نیاز به اکسیدان دارند و معمولاًبه رنگ های نیمه دائمی و رنگهای دائمی تقسیم می شوند.

۱- رنگهای نیمه دائمی: این رنگ مو بعد از ۱۲ الی ۱۵ بار شامپو کردن بتدریج از موها خارج می شوند.

۲- رنگ موهای دائمی: این رنگ معمولاً به صورت کرم یا خمیر می باشند تا زمانی که موی جدید از ریشه شروع روییدن کند بطور دائم در موها باقی می ماند رنگهای دائمی امروزه محبوب ترین و پر مصرف ترین نوع رنگ مو در سراسر دنیا می باشند.

رنگ موی اکسیدانی از محبوبیت زیادی برخوردار میباشد برای مقاصد پوشاندن کامل موهای سفید تغییر رنگ مو و روشن تر کردن رنگ طبیعی مو بکار میرود. رنگهای اصلی معمولا به ۱۰ پایه تقسیم می شوند که ترتیب آنها توسط کارخانه سازنده تعیین میشود.براساس این روش حروف لاتین نشان دهنده نوع رنگ می باشد.

برای رنگهای طبیعی N - برای رنگهای خاکستری A- برای رنگهای طلایی G - برای رنگهای قرمز R- برای رنگهای زیتونیM - برای رنگهای دودی C

در کنار این حرف اعدادی قرار دارند که نشان دهنده پایه این رنگها می باشند بدین ترتیب که هر چند عدد یک رنگ بالاتر٬ آن رنگ یک پایه نسبت به عدد قبلی خود روشن تر خواهد بود.

تغییر درجه می تواند با اضافه کردن یک رنگ تیره و یا روشن انجام شود. رنگ های مو، هم طبیعی و هم مصنوعی، بین درجه ۱-۱۰ طبقه بندی می شوند. ۱ نشان دهنده رنگ سیاه و ۱۰ نشان دهنده روشن ترین بلوند میباشد.

N1 سیاه N2 قهوه ای تیره (یک پایه روشن تر از رنگ قبلِی) N3 قهوه ای متوسط (یک پایه روشن تر از رنگ قبلی) N4 قهوه ای روشن (یک پایه روشن تر از رنگ قبلی) N5قهوه ای خیلی روشن (یک پایه روشن تر از رنگ قبلی) N6 بلوند تیره (یک پایه روشن تر از رنگ قبلی) N7 بلوند متوسط (یک پایه روشن تر از رنگ قبلی) N8 بلوند روشن (یک پایه روشن تر از رنگ قبلی) N9 بلوند خیلی روشن (یک پایه روشن تر از رنگ قبلی) N10 بلوند پاستال (خیلی روشن) (یک پایه روشن تر از رنگ قبلِی)

 
مخفف رنگها نام لاتین نام فارسی
N NATURAL طبیعی
A ASH خاکستری
C CINDERY دودی
G GOLD طلایی
M MATT زیتونی
B BEIGE بژ- قهوه ای مایل به زرد و خاکستری
R RED قرمز - بلوطی
RF RED FIRE قرمز آتشین
V VIOLET بنفش یا شرابی
W WARM گرم برزیلی یا موکا
K CUPPER مسی
BL BLOND LIGHT بلوند روشن ویژه
RL RED LIGHT قرمز روشن – مسی طلایی
RE RED مسی بنفش یاماهاگونی
NF NATURAL FULL فوق طبیعی
مخفف رنگها نام فارسی
RFE قرمز آتشین خالص- قرمز مسی
S ماسه ای
PL روشن با تن آفتابی
PS روشن با تن ماسه ای
PG روشن با تن طلایی
PB روشن رو به بژ
  • ۹۸/۰۳/۲۰
  • سارا مهربان

رنگ مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی